Konkurs na stanowisko asystenta

15.01.2025

Dziekan Wydziału Chemii Uniwersytetu w Białymstoku za zgodą JM Rektora ogłasza konkurs na stanowisko asystenta w pełnym wymiarze czasu pracy w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych, w dziedzinie nauk ścisłych i przyrodniczych w dyscyplinie chemia w Pracowni Bioanalizy w Katedrze Chemii Fizycznej na Wydziale Chemii Uniwersytetu w Białymstoku na czas określony (planowany termin zatrudnienia od 1.03.2025. do 28.02.2026 r.)

I. Warunki przystąpienia do konkursu:

Do konkursu mogą przystąpić osoby, które spełniają warunki określone w ustawie z dnia 20 lipca 2018r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz.U. z 2023 r., poz. 742 z późn. zm.) oraz spełniają następujące kryteria kwalifikacyjne - posiadają:

  • tytuł magistra lub doktora nauk chemicznych,
  • dorobek naukowy z zakresu ilościowych oznaczeń biomarkerów w materiale biologicznym, oraz zasad działania urządzeń do Powierzchniowego Rezonansu Plazmonów udokumentowany publikacjami naukowymi w czasopismach indeksowanych w Journal Citation Reports,
  • doświadczenie w pracy z aparaturą wykorzystywaną do pomiarów techniką SPRi oraz biostatystyką
  • udokumentowany udział w realizacji projektów/zadań badawczych rozstrzygniętych w konkursach krajowych lub międzynarodowych,
  • doświadczenie z zakresu przechowywania, przygotowywania materiału biologicznego różnego pochodzenia oraz technik badawczych stosowanych do oznaczeń w próbkach naturalnych oraz stosowania analiz statystycznych,
  • wystąpienia na konferencjach krajowych oraz międzynarodowych,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • doświadczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych,
  • dobrą znajomość języka angielskiego, w przypadku cudzoziemców – języka polskiego w stopniu umożliwiającym prowadzenie zajęć dydaktycznych.

 

II. Kandydaci powinni złożyć dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów konkursu, tj.:

  • życiorys,
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienia (https://prawo.uwb.edu.pl/wydzial/pracownik/konkursy-na-stanowiska/kwestionariusz-osobowy),
  • kserokopię dyplomu uzyskania tytułu magistra lub stopnia doktora,
  • autoreferat zawierający charakterystykę dotychczasowych doświadczeń naukowych, dydaktycznych oraz organizacyjnych, oraz poświadczających spełnienie warunków określonych w punkcie I ogłoszenia.
  • wykaz publikacji naukowych (wraz ze wskazaniem liczby pkt oraz dołączeniem kserokopii pierwszych stron publikacji),
  • oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 113 ustawy, z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz.U. z 2023 r., poz. 742 z późn. zm.)
  • oświadczenie, że w przypadku zatrudnienia Uniwersytet w Białymstoku będzie podstawowym miejscem pracy w rozumieniu 120 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 742 z późn. zm.)
  • Certyfikat językowy lub inny dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego (w przypadku kandydata obcokrajowca języka polskiego)
  • Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych zgodnie z RODO (poniżej)
  • Inne informacje, które kandydat uzna za istotne.

III. Zakres obowiązków:

Do szczegółowych obowiązków pracownika należą:

  1. Obowiązki naukowe, w szczególności:
  • prowadzenie działalności naukowej oraz podnoszenie własnego poziomu naukowego,
  • uczestniczenie w realizacji planów strategicznych dyscyplin, które reprezentuje, oraz planów działalności jednostki, w której jest zatrudniony,
  • prowadzenie badań naukowych finansowanych z subwencji i dotacji, o których mowa w ustawie
  • upowszechnianie i afiliowanie przy UwB wyników działalności naukowej, w szczególności w postaci:
  1. artykułów naukowych opublikowanych w czasopismach naukowych i w recenzowanych materiałach z międzynarodowych konferencji naukowych, zamieszczonych w wykazie tych czasopism i materiałów sporządzonym przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki,
  2. monografii naukowych wydanych przez wydawnictwa zamieszczone w wykazie tych wydawnictw sporządzonym przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki oraz redakcji naukowych takich monografii i rozdziałów w takich monografiach,
  3. przyznanych patentów na wynalazki, praw ochronnych na wzory użytkowe i wyłącznych praw hodowców do odmian roślin,
  • pozyskiwanie lub realizacja projektów badawczych i badawczo-rozwojowych, finansowanych ze źródeł zewnętrznych, w tym z budżetu Unii Europejskiej, Narodowego Centrum Nauki, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju lub Fundacji na rzecz Nauki Polskiej,
  • współpraca z uczelnią w zakresie komercjalizacji wyników badań naukowych lub prac rozwojowych lub know-how związanego z tymi wynikami,
  • wykonywanie za pośrednictwem uczelni usług badawczych na zlecenie podmiotów nienależących do systemu szkolnictwa wyższego i nauki.
  1. Obowiązki dydaktyczne, w szczególności:

 Kształcenie i wychowywanie studentów lub uczestniczenie w kształceniu doktorantów w szczególności poprzez:

  • przygotowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych*), określonych w programach studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich i programach kształcenia studiów doktoranckich oraz szkoły doktorskiej, opracowanie i przeprowadzenie cyklu zajęć w języku obcym dla tych form kształcenia, zaliczanych do pensum dydaktycznego,
  • inne prace związane z procesem dydaktycznym, w szczególności:
  1. przeprowadzanie egzaminów**), zaliczeń, kolokwiów bądź innych form weryfikacji zakładanych efektów uczenia się, a także udział w egzaminach komisyjnych,
  2. udział w przeprowadzaniu oceny śródokresowej realizacji indywidualnego planu badawczego przez doktoranta,
  3. gromadzenie i przechowywanie dokumentacji, potwierdzającej uzyskanie zakładanych efektów uczenia się na zasadach określonych w odrębnych przepisach,
  4. sprawowanie opieki promotorskiej nad przygotowywaniem przez studentów prac dyplomowych, w tym sprawdzenie pracy dyplomowej przed egzaminem dyplomowym z wykorzystaniem systemu antyplagiatowego**),
  5. recenzowanie prac dyplomowych oraz udział w komisjach przeprowadzających egzaminy dyplomowe**),
  6. przeprowadzanie konsultacji w wymiarze nie niższym niż 1 godzina tygodniowo,
  7. udział w hospitacji zajęć dydaktycznych,
  8. opracowywanie i aktualizowanie sylabusów do prowadzonych zajęć,
  9. uczestniczenie w doskonaleniu oferty dydaktycznej,
  10. wykonywanie obowiązkowego rocznego wymiaru zajęć dydaktycznych – pensum, a w szczególnych przypadkach, uzasadnionych koniecznością realizacji programu studiów, prowadzenie zajęć dydaktycznych w godzinach ponadwymiarowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  11. monitorowanie zasobów bibliotecznych w zakresie dostępności literatury zalecanej w ramach prowadzonego przedmiotu,
  12. prowadzenie zajęć w ramach sekcji sportowych i artystycznych.

3. Obowiązki organizacyjne i inne:

  • udział w postępowaniach w sprawie nadania stopnia naukowego doktora w charakterze promotora pomocniczego***),
  • udział w postępowaniach w sprawie nadania stopnia naukowego doktora w charakterze sekretarza komisji doktorskiej,
  • udział w innych pracach i wdrażanych programach związanych z rozwojem poziomu badawczo-dydaktycznego uczelni, zlecanych przez rektora, prorektora, dziekana wydziału, dyrektora instytutu, dyrektora filii lub kierownika jednostki organizacyjnej i ich zastępców,
  • uczestniczenie w pracach organizacyjnych na rzecz uczelni związanych z procesem dydaktycznym oraz działalnością naukową, w szczególności:
  1. udział w komisjach wydziałowych/instytutowych i uczelnianych,
  2. udział w organizowaniu konferencji i sympozjów,
  3. podejmowanie działań na rzecz promocji jednostki organizacyjnej, w której pracownik jest zatrudniony,
  4. prowadzenie współpracy z otoczeniem (społecznym/gospodarczym),
  5. działalność popularyzatorska w zakresie upowszechniania wiedzy,
  6. sprawowanie opieki na kołami naukowymi,
  7. pełnienie funkcji opiekuna roku,
  8. sprawowanie opieki nad studentami odbywającymi praktyki zawodowe,
  • stałe podnoszenie kompetencji zawodowych, w szczególności:
  1. udział w konferencjach i seminariach związanych z wykonywaną pracą,
  2. udział w szkoleniach służących podnoszeniu swoich umiejętności dydaktycznych i naukowych,
  3. organizacja i udział w warsztatach służących wymianie doświadczeń i samodoskonaleniu,
  • przestrzeganie regulaminu pracy i porządku ustalonego w Uniwersytecie w Białymstoku,
  • okresowe zastępowania pracownika wskazanego przez przełożonego,
  • znajomość obowiązujących przepisów powszechnych i wewnętrznych w sprawach należących do zakresu obowiązków pracownika, w szczególności Statutu Uniwersytetu w Białymstoku, Regulaminu pracy Uniwersytetu w Białymstoku, Kodeksu Etyki Pracownika Naukowego,
  • przestrzeganie czasu pracy ustalonego w uczelni,
  • przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,
  • dbanie o dobro uczelni, chronić jej mienie oraz zachować w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę, w szczególności informacje objęte klauzulą „zastrzeżone”, „tajne” lub inne równoznaczne, a także informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji tj. informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne dotyczące pracodawcy lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla takich osób, o ile pracodawca podjął działania zmierzające do zachowania tych informacji w poufności.
  • przestrzeganie tajemnicy określonej w odrębnych przepisach, w tym w przepisach wskazanych w pkt 8,
  • przestrzeganie obowiązujących w uczelni zasad udzielania informacji, określonych w odpowiednich aktach wewnętrznych uczelni, podanych do wiadomości pracowników w sposób przyjęty u pracodawcy,
  • przestrzeganie zasad współżycia społecznego w uczelni,
  • zachowanie czystość i porządek na swoim stanowisku pracy,
  • należycie zabezpieczyć po zakończeniu pracy dokumenty, narzędzia, urządzenia i pomieszczenia pracy,
  • poddawać się kontrolnym i okresowym badaniom lekarskim przewidzianymi przepisami prawa,
  • niezwłoczne informować pracodawcę o zmianie danych osobowych,
  • rzetelnie wykonywać powierzoną pracę,
  • przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych z wykonywanymi obowiązkami, w szczególności przestrzegać przepisów kodeksu pracy, o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a także o własności przemysłowej,
  • systematyczne, nie rzadziej niż co drugi dzień, sprawdzanie i odpowiadanie na pocztę elektroniczną otrzymaną na adres mail pracownika w domenie uwb.edu.pl,
  • wykonywanie poleceń przełożonych, w tym przekazywanych drogą mailową na adres w domenie uwb.edu.pl,
  • w przypadku wdrożenia przez pracodawcę na terenie zakładu pracy elektronicznego systemu kontroli dostępu na teren budynków uczelni - posiadać kartę lub inne urządzenie dostępu wydane przez pracodawcę.

4. Przełożeni mogą powierzyć pracownikowi wykonywanie innych obowiązków niż określone powyżej, jeżeli mieszczą się one w zakresie prac wynikających z zajmowanego stanowiska.

*)prowadzenie wykładów i seminariów dyplomowych przez osoby posiadające stopień naukowy doktora w przypadku ich upoważnienia,

**) przez osoby posiadające stopień doktora w przypadku ich upoważnienia,

***) przez osoby posiadające stopień doktora.

 

  1. Procedura konkursowa:
  2. Dokumenty należy przesłać w wersji elektronicznej na adres e-mail: chemia.dziekanat@uwb.edu.pl do dnia 31.01.2025 r.
  1. Komisja konkursowa poinformuje drogą mailową o terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami, którzy spełnili warunki formalne określone w konkursie.
  2. Osoba wyłoniona w konkursie zostanie poproszona o dostarczenie oryginałów wyżej wymienionych dokumentów na adres: Dziekanat Wydziału Chemii Uniwersytetu w Białymstoku, ul. Ciołkowskiego 1K, 15-245 Białystok (pokój 1006).
  3. Pozostali kandydaci, których zgłoszenia nie zostały zaakceptowane przez komisję konkursową o wynikach zostaną poinformowani drogą mailową.

 

  1. Rozstrzygnięcie konkursu:
  2. Uniwersytet w Białymstoku zastrzega sobie prawo do zamknięcia konkursu bez wyłonienia kandydata lub jego unieważnienia.
  1. Rozstrzygnięcie konkursu nie jest równoznaczne z nawiązaniem stosunku pracy.
  2. Ostateczną decyzję o zatrudnieniu podejmie JM Rektor UwB po zapoznaniu się ze stanowiskiem Rady Wydziału Chemii UwB.
  1. Od decyzji komisji konkursowej nie przysługuje odwołanie.

 

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do 15 lutego 2025 r.

Klauzula informacyjna:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Uniwersytet w Białymstoku ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok.
  1. We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem można kontaktować się z Inspektorem Danych Osobowych za pomocą e-mail: iod@uwb.edu.pl
  1. Celem przetwarzania Pana/Pani danych osobowych jest przeprowadzenie konkursu na wskazane stanowisko.
  1. Podstawą prawną do przetwarzania Pana/Pani danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE , art. 22 Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. (Dz. U. z 1998 r. N21, poz. 94 z późn. zm.) oraz Ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
  1. Pana/Pani dane osobowe przechowywane będą przez okres 6 miesięcy od rozstrzygnięcia konkursu.
  1. Pana/Pani dane osobowe nie będą udostępniane innym podmiotom, za wyjątkiem podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa.
  1. Posiada Pan/Pani prawo do dostępu do treści swoich danych oraz z zastrzeżeniem przepisów prawa, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
  1. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  1. Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa, w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
  1. Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu.

 

Białystok 18.12.2024 r.

©2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.