Dziekan Wydziału Chemii Uniwersytetu w Białymstoku za zgodą JM Rektora ogłasza konkurs na stanowisko asystenta w pełnym wymiarze czasu pracy w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych, w dziedzinie nauk ścisłych i przyrodniczych w dyscyplinie chemia w Pracowni Bioanalizy w Katedrze Chemii Fizycznej na Wydziale Chemii Uniwersytetu w Białymstoku na czas określony (planowany termin zatrudnienia od 1.03.2025. do 28.02.2026 r.)
I. Warunki przystąpienia do konkursu:
Do konkursu mogą przystąpić osoby, które spełniają warunki określone w ustawie z dnia 20 lipca 2018r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz.U. z 2023 r., poz. 742 z późn. zm.) oraz spełniają następujące kryteria kwalifikacyjne - posiadają:
- tytuł magistra lub doktora nauk chemicznych,
- dorobek naukowy z zakresu ilościowych oznaczeń biomarkerów w materiale biologicznym, oraz zasad działania urządzeń do Powierzchniowego Rezonansu Plazmonów udokumentowany publikacjami naukowymi w czasopismach indeksowanych w Journal Citation Reports,
- doświadczenie w pracy z aparaturą wykorzystywaną do pomiarów techniką SPRi oraz biostatystyką
- udokumentowany udział w realizacji projektów/zadań badawczych rozstrzygniętych w konkursach krajowych lub międzynarodowych,
- doświadczenie z zakresu przechowywania, przygotowywania materiału biologicznego różnego pochodzenia oraz technik badawczych stosowanych do oznaczeń w próbkach naturalnych oraz stosowania analiz statystycznych,
- wystąpienia na konferencjach krajowych oraz międzynarodowych,
- umiejętność pracy w zespole,
- doświadczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych,
- dobrą znajomość języka angielskiego, w przypadku cudzoziemców – języka polskiego w stopniu umożliwiającym prowadzenie zajęć dydaktycznych.
II. Kandydaci powinni złożyć dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów konkursu, tj.:
- życiorys,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienia (https://prawo.uwb.edu.pl/wydzial/pracownik/konkursy-na-stanowiska/kwestionariusz-osobowy),
- kserokopię dyplomu uzyskania tytułu magistra lub stopnia doktora,
- autoreferat zawierający charakterystykę dotychczasowych doświadczeń naukowych, dydaktycznych oraz organizacyjnych, oraz poświadczających spełnienie warunków określonych w punkcie I ogłoszenia.
- wykaz publikacji naukowych (wraz ze wskazaniem liczby pkt oraz dołączeniem kserokopii pierwszych stron publikacji),
- oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 113 ustawy, z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz.U. z 2023 r., poz. 742 z późn. zm.)
- oświadczenie, że w przypadku zatrudnienia Uniwersytet w Białymstoku będzie podstawowym miejscem pracy w rozumieniu 120 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 742 z późn. zm.)
- Certyfikat językowy lub inny dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego (w przypadku kandydata obcokrajowca języka polskiego)
- Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych zgodnie z RODO (poniżej)
- Inne informacje, które kandydat uzna za istotne.
III. Zakres obowiązków:
Do szczegółowych obowiązków pracownika należą:
- Obowiązki naukowe, w szczególności:
- prowadzenie działalności naukowej oraz podnoszenie własnego poziomu naukowego,
- uczestniczenie w realizacji planów strategicznych dyscyplin, które reprezentuje, oraz planów działalności jednostki, w której jest zatrudniony,
- prowadzenie badań naukowych finansowanych z subwencji i dotacji, o których mowa w ustawie
- upowszechnianie i afiliowanie przy UwB wyników działalności naukowej, w szczególności w postaci:
- artykułów naukowych opublikowanych w czasopismach naukowych i w recenzowanych materiałach z międzynarodowych konferencji naukowych, zamieszczonych w wykazie tych czasopism i materiałów sporządzonym przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki,
- monografii naukowych wydanych przez wydawnictwa zamieszczone w wykazie tych wydawnictw sporządzonym przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki oraz redakcji naukowych takich monografii i rozdziałów w takich monografiach,
- przyznanych patentów na wynalazki, praw ochronnych na wzory użytkowe i wyłącznych praw hodowców do odmian roślin,
- pozyskiwanie lub realizacja projektów badawczych i badawczo-rozwojowych, finansowanych ze źródeł zewnętrznych, w tym z budżetu Unii Europejskiej, Narodowego Centrum Nauki, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju lub Fundacji na rzecz Nauki Polskiej,
- współpraca z uczelnią w zakresie komercjalizacji wyników badań naukowych lub prac rozwojowych lub know-how związanego z tymi wynikami,
- wykonywanie za pośrednictwem uczelni usług badawczych na zlecenie podmiotów nienależących do systemu szkolnictwa wyższego i nauki.
- Obowiązki dydaktyczne, w szczególności:
Kształcenie i wychowywanie studentów lub uczestniczenie w kształceniu doktorantów w szczególności poprzez:
- przygotowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych*), określonych w programach studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich i programach kształcenia studiów doktoranckich oraz szkoły doktorskiej, opracowanie i przeprowadzenie cyklu zajęć w języku obcym dla tych form kształcenia, zaliczanych do pensum dydaktycznego,
- inne prace związane z procesem dydaktycznym, w szczególności:
- przeprowadzanie egzaminów**), zaliczeń, kolokwiów bądź innych form weryfikacji zakładanych efektów uczenia się, a także udział w egzaminach komisyjnych,
- udział w przeprowadzaniu oceny śródokresowej realizacji indywidualnego planu badawczego przez doktoranta,
- gromadzenie i przechowywanie dokumentacji, potwierdzającej uzyskanie zakładanych efektów uczenia się na zasadach określonych w odrębnych przepisach,
- sprawowanie opieki promotorskiej nad przygotowywaniem przez studentów prac dyplomowych, w tym sprawdzenie pracy dyplomowej przed egzaminem dyplomowym z wykorzystaniem systemu antyplagiatowego**),
- recenzowanie prac dyplomowych oraz udział w komisjach przeprowadzających egzaminy dyplomowe**),
- przeprowadzanie konsultacji w wymiarze nie niższym niż 1 godzina tygodniowo,
- udział w hospitacji zajęć dydaktycznych,
- opracowywanie i aktualizowanie sylabusów do prowadzonych zajęć,
- uczestniczenie w doskonaleniu oferty dydaktycznej,
- wykonywanie obowiązkowego rocznego wymiaru zajęć dydaktycznych – pensum, a w szczególnych przypadkach, uzasadnionych koniecznością realizacji programu studiów, prowadzenie zajęć dydaktycznych w godzinach ponadwymiarowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- monitorowanie zasobów bibliotecznych w zakresie dostępności literatury zalecanej w ramach prowadzonego przedmiotu,
- prowadzenie zajęć w ramach sekcji sportowych i artystycznych.
3. Obowiązki organizacyjne i inne:
- udział w postępowaniach w sprawie nadania stopnia naukowego doktora w charakterze promotora pomocniczego***),
- udział w postępowaniach w sprawie nadania stopnia naukowego doktora w charakterze sekretarza komisji doktorskiej,
- udział w innych pracach i wdrażanych programach związanych z rozwojem poziomu badawczo-dydaktycznego uczelni, zlecanych przez rektora, prorektora, dziekana wydziału, dyrektora instytutu, dyrektora filii lub kierownika jednostki organizacyjnej i ich zastępców,
- uczestniczenie w pracach organizacyjnych na rzecz uczelni związanych z procesem dydaktycznym oraz działalnością naukową, w szczególności:
- udział w komisjach wydziałowych/instytutowych i uczelnianych,
- udział w organizowaniu konferencji i sympozjów,
- podejmowanie działań na rzecz promocji jednostki organizacyjnej, w której pracownik jest zatrudniony,
- prowadzenie współpracy z otoczeniem (społecznym/gospodarczym),
- działalność popularyzatorska w zakresie upowszechniania wiedzy,
- sprawowanie opieki na kołami naukowymi,
- pełnienie funkcji opiekuna roku,
- sprawowanie opieki nad studentami odbywającymi praktyki zawodowe,
- stałe podnoszenie kompetencji zawodowych, w szczególności:
- udział w konferencjach i seminariach związanych z wykonywaną pracą,
- udział w szkoleniach służących podnoszeniu swoich umiejętności dydaktycznych i naukowych,
- organizacja i udział w warsztatach służących wymianie doświadczeń i samodoskonaleniu,
- przestrzeganie regulaminu pracy i porządku ustalonego w Uniwersytecie w Białymstoku,
- okresowe zastępowania pracownika wskazanego przez przełożonego,
- znajomość obowiązujących przepisów powszechnych i wewnętrznych w sprawach należących do zakresu obowiązków pracownika, w szczególności Statutu Uniwersytetu w Białymstoku, Regulaminu pracy Uniwersytetu w Białymstoku, Kodeksu Etyki Pracownika Naukowego,
- przestrzeganie czasu pracy ustalonego w uczelni,
- przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,
- dbanie o dobro uczelni, chronić jej mienie oraz zachować w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę, w szczególności informacje objęte klauzulą „zastrzeżone”, „tajne” lub inne równoznaczne, a także informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji tj. informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne dotyczące pracodawcy lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla takich osób, o ile pracodawca podjął działania zmierzające do zachowania tych informacji w poufności.
- przestrzeganie tajemnicy określonej w odrębnych przepisach, w tym w przepisach wskazanych w pkt 8,
- przestrzeganie obowiązujących w uczelni zasad udzielania informacji, określonych w odpowiednich aktach wewnętrznych uczelni, podanych do wiadomości pracowników w sposób przyjęty u pracodawcy,
- przestrzeganie zasad współżycia społecznego w uczelni,
- zachowanie czystość i porządek na swoim stanowisku pracy,
- należycie zabezpieczyć po zakończeniu pracy dokumenty, narzędzia, urządzenia i pomieszczenia pracy,
- poddawać się kontrolnym i okresowym badaniom lekarskim przewidzianymi przepisami prawa,
- niezwłoczne informować pracodawcę o zmianie danych osobowych,
- rzetelnie wykonywać powierzoną pracę,
- przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych z wykonywanymi obowiązkami, w szczególności przestrzegać przepisów kodeksu pracy, o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a także o własności przemysłowej,
- systematyczne, nie rzadziej niż co drugi dzień, sprawdzanie i odpowiadanie na pocztę elektroniczną otrzymaną na adres mail pracownika w domenie uwb.edu.pl,
- wykonywanie poleceń przełożonych, w tym przekazywanych drogą mailową na adres w domenie uwb.edu.pl,
- w przypadku wdrożenia przez pracodawcę na terenie zakładu pracy elektronicznego systemu kontroli dostępu na teren budynków uczelni - posiadać kartę lub inne urządzenie dostępu wydane przez pracodawcę.
4. Przełożeni mogą powierzyć pracownikowi wykonywanie innych obowiązków niż określone powyżej, jeżeli mieszczą się one w zakresie prac wynikających z zajmowanego stanowiska.
*)prowadzenie wykładów i seminariów dyplomowych przez osoby posiadające stopień naukowy doktora w przypadku ich upoważnienia,
**) przez osoby posiadające stopień doktora w przypadku ich upoważnienia,
***) przez osoby posiadające stopień doktora.
- Procedura konkursowa:
- Dokumenty należy przesłać w wersji elektronicznej na adres e-mail: chemia.dziekanat@uwb.edu.pl do dnia 31.01.2025 r.
- Komisja konkursowa poinformuje drogą mailową o terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami, którzy spełnili warunki formalne określone w konkursie.
- Osoba wyłoniona w konkursie zostanie poproszona o dostarczenie oryginałów wyżej wymienionych dokumentów na adres: Dziekanat Wydziału Chemii Uniwersytetu w Białymstoku, ul. Ciołkowskiego 1K, 15-245 Białystok (pokój 1006).
- Pozostali kandydaci, których zgłoszenia nie zostały zaakceptowane przez komisję konkursową o wynikach zostaną poinformowani drogą mailową.
- Rozstrzygnięcie konkursu:
- Uniwersytet w Białymstoku zastrzega sobie prawo do zamknięcia konkursu bez wyłonienia kandydata lub jego unieważnienia.
- Rozstrzygnięcie konkursu nie jest równoznaczne z nawiązaniem stosunku pracy.
- Ostateczną decyzję o zatrudnieniu podejmie JM Rektor UwB po zapoznaniu się ze stanowiskiem Rady Wydziału Chemii UwB.
- Od decyzji komisji konkursowej nie przysługuje odwołanie.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do 15 lutego 2025 r.
Klauzula informacyjna:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Uniwersytet w Białymstoku ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok.
- We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem można kontaktować się z Inspektorem Danych Osobowych za pomocą e-mail: iod@uwb.edu.pl
- Celem przetwarzania Pana/Pani danych osobowych jest przeprowadzenie konkursu na wskazane stanowisko.
- Podstawą prawną do przetwarzania Pana/Pani danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE , art. 22 Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. (Dz. U. z 1998 r. N21, poz. 94 z późn. zm.) oraz Ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
- Pana/Pani dane osobowe przechowywane będą przez okres 6 miesięcy od rozstrzygnięcia konkursu.
- Pana/Pani dane osobowe nie będą udostępniane innym podmiotom, za wyjątkiem podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa.
- Posiada Pan/Pani prawo do dostępu do treści swoich danych oraz z zastrzeżeniem przepisów prawa, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
- Ma Pan/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa, w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
- Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu.
Białystok 18.12.2024 r.